Veckobrev 17 mars 2023

President Ann-Maries Holmstedt hälsade 21 egna medlemmar och 8 gäster välkomna.
Gästande Rotarianer. Lena Mårtensson-Stenudd Trelleborg S.t Nicolai, Ingemar Gerbro Trellborg RK, Sture Henriksson Falsterbo-Skytt RK, Rolf Erichs Malmö RK
Övriga gäster: Oscar Nilsson, Anna Björk-Nilsson, Monica Serler, Inger Adregård.

Sture Henriksson berättade flyghistorier för Olle Göransson och mig.
Jubilaren Bertil Nilsson uppvaktades med Champagne och vacker sång.

Gästerna Inger Adregård och Monica Serler kom för att lyssna på dagens föredrag.

Advokat Anna Björck Nilsson som driver en allmänpraktiserande byrå på Näset höll ett föredrag om företagskapningar och framtidsfullmakter.
Jag skall inte ge mig in i juridikens snårskogar och försöka förklara dess spetsfundigheter men ett gott råd vad avser företagskapningar synes vara att ta tills sig information på Bolagsverkets hemsida eller app samt att där registrera en e-post adress så att man får snabb återkoppling om något oegentligt är på gång.
När det gäller den goda tanken med att skriva en framtidsfullmakt så har Lantmäteriet (!) genom ett beslut att familjemedlem potentiellt kan var jävig gjort att meningen med denna fullmakt synas var dubiös. Rådet är nog att avvakta till horisonten klarnat.
Kvinnors kamp i Iran
24 mar 2023