Veckobrev 13januari 2020

Nästa möte. Norells fisk & skaldjur Toppen på toppen
Anmälan till douglas.krook@gmail.com senast onsdag kl 12.00
Hanna Sars och Dag Sundewall i samspråk innan mötet.
President Ann-Marie Holmstedt hälsade 14 närvarande medlemmar välkomna till dagens möte.
Lennart Serder uppdaterade oss om senaste nytt avseende vårt Uganda projekt.

Marianne Baranabo har fått förfrågan om ekonomisk hjälp enligt följande brev:

"Hej, Detta är Magnus som var hos er för ett tag sedan och berättade om mina förnödenhetstransporter till Ukraina. Nu har jag en väldigt stor och lite annorlunda insats på gång till Berislav och Gammalsvenskby. Ska transportera 150 kaminer, sjukvårdsmaterial och byggplast. Det blir ca 7 ton med förnödenheter och har lyckats få transporten av lasten ner näst intill utan kostnader. Men vi behöver få in pengar som täcker reskostnader, bränsle och inköp av mediciner. Jag kommer gärna och berättar om hela upplägget för er. Sist vi sågs bad ni mig kontakta er om fler resor skulle göras. Och denna resa blir till fronten med ryssen på andra sidan floden. Hoppas på hjälp och återkoppling, Magnus Lundh 0709-436233"

Vi kommer att diskutera detta vid kommande styrelsemöte men om någon enskild medlem vill bidra nu så sänd pengar till klubbens konto och ange Gammelsvenskbyn så skickar klubben pengarna vidare till rätt mottagare.
Hanna Sars är ordförande i VFFG som är en lokal företagarförening som lockar små och mellanstora företag i Vellinge kommun. Man har ca 80 medlemmar. GRID är ett kvinnligt nätverk. Nätverkande och samverkan är en viktig byggsten. VFFG har ett tätt samarbete med Näringslivsenheten på Vellinge kommun. VFFG delar ut pris till årets företagare, årets unga företagare och anordnar stjärnkväll.
Vellinge Falsterbonäsets Företagargrupp - VFFG
13 jan 2023