Veckobrev 26 juni 2020

ROTARYVÄNNER,

Så har då 25 klubbmedlemmar, tillsammans med Guvernören Stefan Knutsson, som en övergång till det nya Rotaryåret genomfört det sedvanliga presidentskiftet. Vi samlades utomhus ( med gängse inbördes avstånd ) på Falsterbo Kursgård och fick, efter ett svalkande glas "bubbel", lyssna till presidenten Lennart S summering av det gångna året. Därefter avtackades styrelsen med var sin trevlig glasgåva, fanfarer och applåder. Ink. guvernör Stefan Knutsson beskrev därefter sina visioner för Rotary, och utdelade välförtjänta PHF utmärkelser till mottagarna Lennart Serder och Ann-Jeanette Nilsson för deras insatser i klubben. Slutligen överlämnades president-kedjan till Gustaf Rylander, som gav oss några inledande tankar kring det nya året. Mat ? Javisst, en somrig fläskfiletallrik med sallad och örtsås, varefter kaffe och kaka avslutade denna uppfriskande utomhusvistelse.
Avslutar gör nu även undertecknad, ett treårigt sekreterarskap, och överlämnar uppdraget till Kenneth Adregård som önskas stort lycka till. Jag vill samtidigt tacka er alla för mycket trevliga kontakter och bidrag till veckobreven under åren som gått. Ha en skön sommar ( och tvätta händerna ) !

Hälsningar Dag
fd. sekreterare
Presidentskifte
Några bilder från dagens högtidliga evenemang
Past President Lennart S
      MINGELBILDER
President Gustaf R
Nils-Ola R & Anders A
Guvernören Stefan Knutsson
Cecilia N, Susanne O & Ann-Jeanette N
Ann-Jeanette får en PHF
Trumpetfanfar av Leif B
Per-Åke A från styrelsen
Bobo P & Ann-Marie H
Gustaf R & hustru Agneta
Kenneth S, TRF ansvarig
Convention "på nätet" !
Nu startar 2020 Rotary Virtual Convention, gratis tillgängligt för alla på webben. Från lördag 20 juni fram till fredag 26 juni har vi alla möjligheten att ta del av intressanta anföranden och givande breakout sessions hemma vid datorn. Missa inte det!