Veckobrev 4 juni 2021

Webmöte. President Gustaf Rylander.
20 deltagare. Gäster Marianne och Georgio Barnabo, Sofie Rolf och Gunnar Nevsten.
Klubbärende. Vi har fått tackbrev från Rotary Doctors med anledning av vårt bidrag till distriktsinsamlingen. Fysiska möten planeras efter den 2/7. Huruvida det primärt blir varje eller varannan vecka bestäms på kommande styrelsemöte.

En tråkig nyhet är att vår medlem Olle Wahlström har lämnat jordelivet. Vi höll en eftertänksam tyst minut till hans minne.

Dagens föredrag hölls av Karin Erlandsson från Ystad RK som talade om Dag Hammarskölds Backåkra. Karin inledde med en kortfattad biografi om Dag Hammarsköld som var Generalsekreterare för FN efter Tryggve Lie. Hon visade bilder från säkerhetsrådet besök på gården där det myntades begreppet The Backåkra Spirit. Karin och hennes dotter har skrivit en bok om Backåkra som släpps i augusti 2021. Hon hälsade alla välkomna att besöka gården.
Rotaryhälsning
Kenneth Adregård