Veckobrev 22 oktober 2020

Närvarande : 11 medlemmar , 2 gästande Rotarianer och 2 gäster

Presidenten hälsade alla välkomna.

Vårt årsmöte planeras till fredagen den 11/12.

Vår tidigare uppskjutna resa till Färöarna har nu åter aktualiserats. Nytt avresedatum är den 4/7 2021. Resan kommer att vara i 6 dagar. 24 personer är anmälda vilket gör att resan är fulltecknad.

Plats för nya intressenter blir därför endast om någon tidigare anmäld avbokar. Tala isåfall med Frodi eller Olle.

Dagens föredragshållare var Per-Olof Hegg som talade om molekylär gastronomi. Vi fick lära oss om smakmäkling d.v.s hur olika smaker kan kombineras såsom lax o lakrits och banan o torkad persilja. Vi fick också lära oss hur man gör en omvänd Jansson och konfiterad lax.  Mycket intressant önskar bara att fler Rotarianer var där och lyssnade.

Nästa möte den 30/11 talar Annelie Björkhagen-Turesson om Rotarys utbytesprogram.

OBS. Ändrad lokal till Kaptensgården i Falsterbo vid detta möte.

Förhandsanmälan som vanligt senast onsdag via clubrunner i första hand annars via klubbmästaren.

Per-Olof Hegg
Annelie Björkhagen Turesson