Veckobrev 18 februari 2020

"Den Gyllene Puttern" åter i Falsterbo - Vellinge RK
Golfansvariga Bertil N och Staffan A
Ett vinnande lag
Årets stora golfhändelse, "Den Gyllene Puttern", avgjordes igår på Flommens GK. En mångårig tradition där medlemmar från Falsterbo-Skytt RK och Falsterbo-Vellinge RK tävlar om ett unikt vandringspris och kanske framför allt om äran !
I stålande sol, och för dagen helt vindstilla skred vi till verket efter en stärkande sommarmåltid och möjligen även en pilsner för att lugna upprörda tävlingsnerver. Från vår klubb deltog...

Karin Lönnergård Grevendahl
Bertil Nilsson
Anders Holm
Åke Reimer
Lars Ewers
Anders Hansson
Dag Sundewall

...som alla med goda resultat bidrog till segern, 185 mot 180 poäng, dvs ganska jämt mellan lagen. Individuellt var vår Anders Hansson bäst på goda 39 poäng, dock slagen av Staffan Axelsson ( F-S ) med häpnadsväckande 47 poäng.
Vi tackar Falsterbo - Skytt RK, och i synnerhet arrangören Staffan Axelsson, för ett trevligt och generöst arrangemang. Redan nu ser vi fram emot nästa års drabbning, då vi själva står som värdar.
Den eleganta förgyllda klubban med inskriptioner finns till allmän beskådan på Falsterbo Kursgård !

Hälsningar Dag

Please add mailservice@clubrunner.ca to your safe sender list or address book.
To view our privacy policy, click here.

ClubRunner
102-2060 Winston Park Drive, Oakville, ON, L6H 5R7