Veckobrev 28 april 2023

President Ann-Marie Holmstedt hälsade 13 egna medlemmar och 3 gäster välkomna.
Gäster: Christina Berggren, Monica Serler och dagens föredragshållare Magnus Lundh.
Klubben planerar praktisk HLR-utbildning till hösten: Kostnad 650 kr/person. Om du vill deltaga skicka intresseanmälan till kenneth.adregard@gmail.com senast 12/5.
Inbjudan har kommit till nationaldagsfirande i Skanör den 6/6. Se separat kallelse e-post.
Lördagen den 19/8 planeras besök i vår vänklubb Furesö. Gemensam resa planeras också.
Nästa möte är företagsbesök IS-plåt. Efteråt blir det lunch hos Vellingeblomman. Lunchkort eller Swish gäller.
Monica Serler och Magnus Lundh diskuterar hjälp till Ukraina.
Magnus Lundh arbetar normalt hos Telenor men lägger mycket av sin fritid på projektet Direct Ukraine som är ett hjälpprojekt för att skaffa förnödenheter till det krigsdrabbade Ukraina. Tillsammans med sin kollega Robert Quaak har de sänt insamlat material och via kyrkan i Ukraina sett till att förnödenheterna kommit till rätt mottagare. Bl.a har IS-plåt skänkt 100 kaminer.  Det som behövs just nu är medicin, byggplast för att skydda krossade fönster och spisar. Ny resa planeras i juni. Bilden visar en väg i Gammalsvenskbyn där Magnus varit flera gånger. Ryssarna attackerar hjälpsändningarna med drönare.
Det sägs att krig lockar fram det bästa och det sämsta hos människan.
På den goda sidan finns Magnus Lund och hans kollega Robert Quaak.
Magnus visar här en rysk hjälm som han hittade längs vägen i Ukraina.
Företagsbesök hos IS Plåt
IS Plåt
05 maj 2023

Näringsliv och utveckling i Vellinge kommun