Hejsan,

I ett försök att förnya och förbättra vårt veckobrev kommer här en "Bulletin" från vårt nya system - ClubRunner ( i detta fall delvis en repris alltså ).                           De flesta av er har loggat in i systemet och skapat ett lösenord. Observera dock att detta inte är nödvändigt då du bara ska läsa på vår hemsida, eller titta efter kommande program. Då behöver du bara skriva in klubbens  webbadress https://falsterbo-vellinge.rotary2390.se och vips är du där !

Hälsningar Dag
Eder sekreterare
ROTARYVÄNNER
Dagens välsmakande och möra ryggfilé med tillhörande legymer gladde de 26 lunchgästerna som samlats för att lära sig mer om klubbens nya hemsida, som nu tagits i bruk efter vår anslutning till ClubRunner. Gästerna Gunilla Steendam och Jan-Erik Andreasson ( Ystad St Petri RK ) var egentligen inte berörda av tekniken, men lyssnade andäktigt till de båda superpedagogerna Göran O och Per-Åke A när de med uppbådande av allt sitt tålamod uppmuntrade oss till förståelse av de ibland något trixiga knapptryckningarna. Efter genomgången, ackompanjerad av ett instruktivt bildspel, erbjöd sig dagens båda lärare att handgripligen hjälpa till med lösenordsbyte etc. En hjälp som flera kamrater tacksamt tog emot.
Göran kommer att maila ut en instruktion till samtliga medlemmar, och hjälper dessutom gärna till om problem ( mot förmodan ) skulle uppstå. Stort tack till dessa båda herrar !
VÅRFEST & FÄRÖARNA
- Presidenten har initierat en Vårfest för oss alla, med respektive, torsdagen 2 april på Falsterbo Kursgård. God mat o dryck och därtill en gästande jazzorkester. Kostnad ca 300 / capita, efter det att ett presidenten näraliggande bolag sponsrat själva musikupplevelsen. Teckningslista kommer att cirkuleras vid nästa veckomöte.
- Den planerade Resan till Färöarna, med avresa 26 juni, har maximerat deltagarantal, ca 25 personer. Initiativtagarna Frodi L och Olle G lägger ut en teckningslista, försedd med alla detaljer, vid nästa möte.
- Vad blir det mer vid nästa fredagsmöte, 14 feb ? Ja, har du inte redan gått in på den nya hemsidan och läst under ”Club Events” ( ”klicka” och få alla detaljer ) kan vi avslöja att Christian Kindblad, Calluna, då ska berätta om Näsets historia. Säkert mycket intressant för oss alla !

Färöarna - Otämjda öar i Nordatlanten