Veckobrev 15 juli 2021

Veckomöte på restaurang Havsnära med Frodi Larsson som President. 11 närvarande Rotarianer och 2 gäster : Marianne och Giorgio Barnabo samt dagens föredragshållare domaren och rättsakkunniga Charlotte Strindberg. Charlotte arbetar på enheten för migrationsrätt.
Frodi Lassen berättade om den vår klubbs resa till Färöarna och besöket på Rotaryklubben där. Presidenten fick med hem ett standar från deras klubb.
Vidare planeras ett styrelsemöte måndagen den 19/7 kl 17.30 på restaurang Gässlingen i Skanör.
Vi planerar ett besök tillsammans med vår vänklubb Furesö i september. Mer information kommer senare.
Fr.om augusti planeras det för att återuppta veckomöten.

Charlotte Strindberg berättade sedan om den snåriga vägen för ny migrationslagstiftning. Charlotte berättade om den stora flyktingtillströmningen år 2015 och de förändringar i lagstiftningen som krävts alltsedan dess.  Vi tackar Charlotte för ett mycket intressant föredrag som gett oss mer förståelse för hur mycket bakgrundsarbete som krävs inför ett politiskt beslut.
Ann-Marie Holmstedt och Charlotte Strindberg.
Den framtida migrationslagstiftningen
Restaurang Havsnära